Klachtenregeling

Het Artrose Instituut Nederland heeft een klachtenregeling waar u gebruik van kunt maken indien u niet tevreden bent over (uw behandeling bij) het Artrose Instituut Nederland.

Als u een klacht heeft over (uw behandeling bij) het Artrose Instituut Nederland kunt u deze klacht in eerste instantie het beste kenbaar maken aan de zorgverlener en/of de medewerker(s) van het Artrose Instituut Nederland.
Betreft de klacht niet het functioneren van de zorgverlener of komt u er met de zorgverlener niet uit dan kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris van het Artrose Instituut Nederland, mr. Judith van Doleweerd. U kunt de klachtenfunctionaris bereiken via 085- 8225014 of via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De klachtenfunctionaris zal u uitnodigen voor een gesprek waarin u uw klacht kunt toelichten. Indien van toepassing zal ook de zorgverlener/ medewerker van het Artrose Instituut Nederland waar u een klacht tegen ingediend heeft aanwezig zijn.

Komt u er niet uit met uw zorgverlener, al dan niet met bemiddeling van de klachtenfunctionaris, dan kunt u overwegen een rechtszaak aan te spannen.
Maar u kunt ook naar een geschilleninstantie; een gemakkelijker alternatief dan de burgerlijke rechter, zie www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kwaliteit-van-de-zorg/wet-kwaliteit-klachten-en-geschillen-zorg. Het Artrose Instituut Nederland is aangesloten bij www.degeschillencommissiezorg.nl

Met een klacht over een zorgverlener of arts kunt u ook naar het Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg. Lees waarover u een klacht kunt indienen op de website van het tuchtcollege. U kunt daarbij hulp van een onafhankelijke tuchtklachtfunctionaris krijgen.

Heeft u een klacht over een verkeerde rekening (vermoeden fraude) dan kunt u ook contact opnemen met de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

Wilt u onafhankelijke advies en informatie over de afhandeling van een klacht dan kunt u contact opnemen met het Landelijk Meldpunt Zorg.